Nieuw Kernplan moet handelscentrum aantrekkelijker maken: “Het is tijd dat we komaf maken met pop-upwinkels die hier slechts enkele weken blijven”

Nieuwe subsidies, heraanleg van winkelstraten en extra aandacht voor deelgemeenten

Nieuw Kernplan moet handelscentrum aantrekkelijker maken: “Het is tijd dat we komaf maken met pop-upwinkels die hier slechts enkele weken blijven”

Vijf jaar na het eerste Kernplan lanceert de stad nu een nieuw plan om ervoor te zorgen dat Roeselare een fijne trekpleister blijft om te shoppen, te bezoeken en te verblijven, en dat niet alleen tijdens de Batjes (foto). Foto: Stefaan Beel

Roeselare -

Stad Roeselare heeft een nieuw plan klaar voor haar kernwinkelgebied. Daarin zitten strengere regels voor pop-upwinkels en een nieuw subsidiereglement. De winkelstraten zelf worden heraangelegd. Ook de deelgemeenten worden betrokken in het plan.

Het kernwinkelgebied van Roeselare telt ongeveer 400 handelszaken. In 2015 lanceerde het stadsbestuur een eerste Kernplan om het stadscentrum aantrekkelijker te maken. Vijf jaar later stelt het bestuur ...