Zware brand die Raymond (77) het leven kostte veroorzaakt door kortsluiting in fietsbatterij: “Vissen was zijn grote passie”

Zware brand die Raymond (77) het leven kostte veroorzaakt door kortsluiting in fietsbatterij: “Vissen was zijn grote passie”

Raymond Verweirder liet het leven na een zware brand in zijn appartement in de Guldensporenlaan. Foto: if,efo

Oostende / Ieper / Diksmuide / Middelkerke -

De zware brand van afgelopen woensdag in een appartementsgebouw in de Guldensporenlaan is ontstaan door een kortsluiting in de batterij van een elektrische fiets. Bewoner Raymond Verweirder (77) was op dat moment aan het slapen en liet het leven. “Hij was een bezige bij en hield enorm van vissen.”

Raymond Verweirder werd geboren op 11 januari 1943 en liep school in het college in Diksmuide. Hij werd truckchauffeur, maar was ook jarenlang uitbater van camping Oasis, één van de vele verdwenen campings ...