Elke dag lopen er twaalf klachten binnen, vooral over sluikstorten en mobiliteit: “Maar 70 procent raakt binnen de tien werkdagen opgelost”

Dankzij centrale meldingenbank raakt geen enkele klacht nog ondergesneeuwd

Elke dag lopen er twaalf klachten binnen, vooral over sluikstorten en mobiliteit: “Maar 70 procent raakt binnen de tien werkdagen opgelost”

Meer dan de helft van het aantal meldingen die de stad binnenkrijgt, gaat over sluikstorten, openbare werken of verkeer. Foto: idh

Halle -

Een verzakking in de straat, rommel die mensen achterlaten in een wegberm, losliggende stenen in het voetpad, auto’s die te snel rijden in een bepaalde buurt: het is een greep uit de gemiddeld twaalf meldingen en klachten die Halle per dag binnenkrijgt. “Maar 70 procent raakt sinds kort binnen de tien werkdagen opgelost”, zo klinkt het.

“Vroeger was het een vaak gehoorde klacht in Halle: mensen deden melding van iets wat fout liep in de stad, maar nadien hoorden ze hier nog amper iets van of bleef het probleem onopgelost”, vertelt schepen ...