Jonge Vlamingen willen met hun alcoholische ijsjes Europa veroveren: “Geen cocktails in de mixer gegooid en ijs van gedraaid”

Jonge Vlamingen willen met hun alcoholische ijsjes Europa veroveren: “Geen cocktails in de mixer gegooid en ijs van gedraaid”

Jorgo Struyve (25) prefereert de Amaretto Cookie Crunch en Nicolas Destoop (27) verkiest Limoncello Raspberry Ripple Foto: Foto Kurt

Dronken zal je er niet snel van worden. Maar met een alcoholpercentage van 3 procent is LiQ een uniek ijsje in de diepvriesafdeling. Een ijsmerk van eigen bodem dat nu grote expansieplannen heeft. Jonge ondernemers Jorgo Struyve (25) en Nicolas Destoop (27) haalden maar liefst 400.000 euro op om hun alcoholische ijsjes verder te verspreiden in Europa.

Vraag niet aan Jorgo en Nicolas of ze ook mojito-ijs hebben. “We zijn geen bedrijf dat cocktails in een mixer hebben gegooid en er ijs van hebben gedraaid. We wilden niet het zoveelste alcoholproduct ...