Kortsluiting in wasmachine veroorzaakt woningbrand

Kortsluiting in wasmachine veroorzaakt woningbrand

Foto: mhb

Ronse -

De Europawijk werd maandagnamiddag opgeschrikt door hevige rookontwikkelingen afkomstig van een brand in de vrijstaande woning in de Robert Schmanstraat 7. In de garage was omstreeks 14.15 uur een wasmachine in brand gevlogen, vermoedelijk door kortsluiting in het elektrisch apparaat. De brandweer was snel ter plaatse. Daardoor bleef de omvang van de brand beperkt. Toen het onheil om zich heen greep bleef de bewoner (70) koelbloedig. De schade in de garage, die vol rook kwam, is aanzienlijk; de wasdroger werd vernietigd. Een houten trap en een zolderberging liepen brandschade op. Het woonhuis leed rookschade en lichte waterschade dermate dat alleenwonende bejaarde de nacht bij een zoon ging doorbrengen.