Deceuninck - Quick Step met speciale truitjes naar Le Samyn als start van campagne tegen drinken achter het stuur

Deceuninck - Quick Step met speciale truitjes naar Le Samyn als start van campagne tegen drinken achter het stuur

Steels en Sénéchal. Foto: Deceuninck - Quick Step

De renners van Deceuninck - Quick Step zullen morgen in de GP Le Samyn in een aangepaste outfit aan de start verschijnen. Op de borst zullen zij de slogan ‘Don’t drink & drive’ promoten, meteen de start van een sensibiliseringscampagne tegen drinken achter het stuur.

De campagne gaat uit van cosponsor Maes 0,0%, het alcoholvrije bier dat al enige tijd op het truitje van de renners van The Wolfpack staat. Met de campagne willen de renners van Deceuninck -Quick Step en Maes 0.0% een sterke boodschap uitdragen die mensen ervan wil overtuigen om niet te drinken wanneer ze nog moeten rijden.

Florian Sénéchal, in 2019 nog de winnaar van Le Samyn, verduidelijkt: “We brengen enorm veel uren al fietsend door op de weg, zowel op training als tijdens wedstrijden. Verkeersveiligheid is voor ons een absolute prioriteit en de ‘Don’t drink & drive’-boodschap komt perfect overeen met waarvoor wij staan.”

De unieke truitjes zullen later te koop worden aangeboden voor het goede doel. Sénéchal: “Onze truitjes zullen, gedragen en gesigneerd, geveild worden via eBay. De opbrengst zal integraal geschonken worden aan Responsible Young Drivers, een organisatie die jongeren aanmoedigt om veilig en verantwoord te rijden.”

Corrigeer