Schol, we doen ze niet meer vol: reddingsactie voor het pintje is ingezet

Schol, we doen ze niet meer vol: reddingsactie voor het pintje is ingezet

Foto: ID/ Lieven Van Assche

Het pintje zit in het slop. De verkoop van pils slabakte de voorbije jaren al en krijgt nu door de coronacrisis nog meer slaag. Sommige brouwers spreken van 80 procent minder verkoop. De grote kleppers zoals AB InBev of Alken-Maes proberen het tij nu te keren, met zware promoties en grootschalige campagnes voor hun Stella en Cristal. “Maar dat zal niet meer lukken”, zegt biersommelier Sofie Vanrafelghem. “De dalende trend is al te lang ingezet. En eigenlijk is dat goed nieuws, het kan ons pintje alleen maar lekkerder maken.”

Met hun Jupiler slaan ze ons – zeker in voetbaltijden – om de oren. Maar recent lanceerde AB InBev ook plots een nieuwe campagne voor Stella Artois. Het was intussen al veertien jaar geleden – herinner ...

Meest gelezen uit de buurt