Deels dieselen op elektrische spoorlijn Mol-Hamont

NMBS wil geleidelijk opschalen naar volledig elektrisch vervoer

Deels dieselen op elektrische spoorlijn Mol-Hamont

In juni rijden de eerste elektrische treinen op de geëlektrificeerde spoorlijn Mol-Hamont. Maar dat betekent niet dat élke trein daar dan onder elektriciteit voorbij snort: de NMBS gaat er nog afwisselen met diesellocomotieven. Foto: Infrabel - Grégory De Leeuw

Mol -

In juni rijden de eerste elektrische treinen op de geëlektrificeerde spoorlijn Mol-Hamont. Maar dat betekent niet dat élke trein daar dan onder elektriciteit voorbij snort: de NMBS gaat er nog afwisselen met diesellocomotieven. “We zullen het aantal elektrische treinen op die lijn geleidelijk opschakelen”, luidt het. De ACV-Werkgroep Spoor reageert teleurgesteld. “Deze zomer zitten we dus nog regelmatig in dieseltreinen zonder airco”, klinkt het daar.

De langverwachte elektrificatie van de spoorweg tussen Mol en Hamont (lijn 19) startte in het najaar van 2018. Nog dit jaar in juni zal de 33 kilometer lange geëlektrificeerde spoorlijn operationeel worden ...

Nieuws uit de buurt