Gesigneerd shirt van Deceuninck-Quick-Step brengt liefst 2.387 euro op voor Responsible Young Drivers

Gesigneerd shirt van Deceuninck-Quick-Step brengt liefst 2.387 euro op voor Responsible Young Drivers

Foto: Deceuninck-Quick-Step

Begin maart lanceerden Maes 0.0% en Deceuninck - Quick-Step een campagne tegen alcohol achter het stuur. De renners kropen voor Le Samyn in een speciaal truitje met daarop de slogan ‘Don’t drink & drive’. Die gesigneerde truitjes boden ze achteraf aan op veilingsite eBay. Wielerfans uit het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk en België hadden in totaal maar liefst 2.387 euro over voor het unieke shirt. Die som wordt doorgestort naar Responsible Young Drivers.

“We zijn echt super blij met dit resultaat”, glundert Johan Chiers, managing director Responsible Young Drivers. “Het is een budget dat we heel goed kunnen gebruiken om jongeren te blijven sensibiliseren voor een verantwoord rijgedrag. We willen Maes 0.0% en Deceuninck - Quick-Step dan ook van harte bedanken voor dit initiatief. En uiteraard blijft het hier niet bij. We blijven ons samen inzetten voor een veiliger verkeer. Zo staan er in het najaar nog een aantal acties gepland samen met Maes 0.0% en The Wolfpack”.

Florian Sénéchal, een van de sterkhouders van Deceunicnk - Quick-Step dit voorjaar voegt toe: ”Verkeersveiligheid is voor ons een absolute prioriteit en de ‘Don’t drink & drive’-boodschap komt perfect overeen met waarvoor wij staan. De hele ploeg is bijzonder blij met de opbrengst van de veiling. Dat we zo concreet kunnen bijdragen aan een veiliger verkeer, vinden we echt de max”.

Corrigeer

MEER NIEUWS