Campagne van Hnita Jazz Club voor renovatie levert 50.000 euro op

Campagne van Hnita Jazz Club voor renovatie levert 50.000 euro op

In 2022 heropent de Hnita Jazz Club als een moderne concertlocatie met respect voor haar unieke roots. Foto: Kristof Van Rompaey

Heist-op-den-Berg -

De campagne ‘Eerst de balken, dan de noten’ van de Hnita Jazz Club uit Heist-op-den-Berg bracht in minder dan twee maanden tijd 50.000 euro op voor de renovatie van de concertzaal. Meer dan 400 mensen uit alle uithoeken van het land droegen een steentje bij. Steun blijft intussen nog welkom, want er zijn nog kosten aan de ventilatie.

Particulieren, muziekliefhebbers, cultuurliefhebbers, muzikanten en professionelen uit de podiumsector reageerden de afgelopen weken gul op de oproep van Hnita vzw om de renovatie van de concertzaal te steunen. 414 schenkers brachten de teller op 50.120 euro.

Open in 2022

“Niet alleen de gulle giften, maar ook de vele verhalen en steunbetuigingen die we ontvangen, zijn hartverwarmend”, zegt Peter Anthonissen van Hnita vzw. “Onze heropening in 2022 is verzekerd dankzij het succes van deze campagne. Maar er is nog werk aan de winkel: de coronapandemie noopt ons tot bijkomende investeringen in ventilatie. Giften blijven dus meer dan welkom.”

www.hnitajazzclub.be/steun-hnita

Corrigeer

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio