“De receptioniste was nogal onbeleefd”: Amerikaans koppel heeft klacht voor 112.000 dollar aan de broek na negatieve recensie

Themabeeld 

Themabeeld ©  Shutterstock

Een Amerikaans koppel uit de staat Washington is voor de rechter gedaagd omwille van een slechte review op Google.

jvh

Een dakdekkersbedrijf moest het doen met een beoordeling van één ster. Autumn Knepper en Adam Marsh hadden in hun recensie op Google onder meer geschreven dat de receptioniste van Executive Roof Services “nogal onbeleefd” was, en dat het bedrijf afspraken niet was nagekomen.

Daarna nam de eigenaar van het bedrijf contact op met het koppel. Hij eiste dat hun reactie zo snel mogelijk offline werd gehaald “voordat er meer schade verricht wordt”. Toen het stel weigerde, zei de man “dat hij wist waar we wonen”.

Vervolgens kreeg het koppel ook een eis tot schadevergoeding omwille van laster in de bus: maar liefst 112.000 dollar, omgerekend zo’n 95.000 euro. “Eerlijk gezegd moest ik meteen huilen toen we die eis ontvingen”, zegt Knepper. “Ik ben ten einde raad: ik kan helemaal geen advocaat betalen.”

MEER NIEUWS