Slachtoffers phishing dagvaarden Argenta: “600.000 euro verlies, maar bank neemt ons niet ernstig”

Een afgevaardigde van Argenta (rechts) krijgt – allicht zure – appels van dertig slachtoffers van phishing. Volgens hen heeft de bank te weinig hulp verleend. In het midden Hedwig Vandewalle. 

Een afgevaardigde van Argenta (rechts) krijgt – allicht zure – appels van dertig slachtoffers van phishing. Volgens hen heeft de bank te weinig hulp verleend. In het midden Hedwig Vandewalle. © Jan Van der Perre

Antwerpen -

“Let op voor phishing”, staat momenteel in het groot op de website van Argenta. Maar het is te weinig en te laat voor een groep slachtoffers van internetfraude die donderdagmiddag actie voerde en een dagvaarding overhandigde aan het hoofdkantoor van Argenta in Antwerpen. “Ik verloor 25.000 euro. Argenta heeft te traag gereageerd”, zegt Hedwig Vandewalle uit Brasschaat.

Christoph Meeussen

Hoofdpunten

Keuze van de redactie

Video