Beyoncé en Adidas beëindigen samenwerking omwille van “creatieve meningsverschillen”
De Amerikaanse zangeres, songwriter, actrice en modeontwerpster Beyoncé en het Duitse Adidas, de op één na grootste fabrikant van sportkleding en -schoenen ter wereld, hebben met wederzijdse instemming hun samenwerking beëindigd. Het einde zou komen door creatieve meningsverschillen, schrijft The Hollywood Reporter. De verkoop valt ook tegen, volgens Amerikaanse media.
Beyoncé begon de kledinglijn Ivy Park in 2016 als een samenwerking met Sir Philip Green van Topshop. In 2018 ging Beyoncé samenwerken met Adidas om Ivy Park activewear nieuw leven in te blazen en nieuwe schoenen en kleding voor het merk te ontwikkelen. In januari van dit jaar presenteerde ze haar nieuwste Adidas x Ivy Park samenwerking.
Wall Street Journal wist in februari te melden dat haar kledinglijn slecht verkocht, waardoor het een gat van ruim 200 miljoen dollar in de begroting van het bedrijf sloeg. De inkomsten uit haar kledinglijn daalden in 2022 met 50 procent tot een bedrag van 40 miljoen, terwijl het bedrijf voor dat jaar uitging van 250 miljoen aan inkomsten.
Jaarlijks krijgt Beyoncé een vergoeding van 20 miljoen dollar. Het contract zou dit jaar aflopen, meldt The Wall Street Journal.
Hoofdpunten
Het grote offensief van Oekraïne bestaat uit vele kleine stapjes, maar dwingt Rusland wel in het defensief
Almaar meer fraudeurs betrapt op rijexamen: “Camera in knoopsgat om de vragen te filmen”
Advocaten verbijsterd nadat Youtuber Acid Reuzegommers publiekelijk aan de schandpaal nagelt: “Op clicks beluste aandachtszoekers die onder ondergrens gaan”
“Straks werken de machines nog, maar is de mens verdwenen”: Leuvense AI-expert trekt aan alarmbel
Beste van Plus
“Treurige” taferelen op de Nederlandse televisie: waarom had Primoz Roglic grijze tape op zijn Jumbo-Visma-shirt?
Pijnlijk: toeriste wil ritje filmen op ‘langste roltrap ter wereld’, maar dat loopt fout
Al Pacino wordt op z’n 83ste opnieuw vader en kan vieren met Robert De Niro (79)
Standbeeld van Argentijns voetbalicoon bevat een wel erg groot detail, maar er zit een reden achter: “Je moet ballen hebben”