Drie nieuwe K's voor Ketnet

Drie nieuwe K's voor Ketnet

Foto: vrt

K'tje van Ketnet, Ketnet en NT van Ketnet: dat zijn de drie nieuwe namen waarmee de jongerenzender start op 1 april. Met het nieuwe aanbod wil de zender beter afstemmen op de behoeftes van jongeren.

Ondanks het grote succes van Ketnet, is het volgens de VRT toch ''onmogelijk geworden om met één merk alle -12-jarigen aan te spreken''. Daarom heeft Ketnet een volledige facelift gekregen. De zender heeft drie verschillende ruimtes: voor peuters, jonge kinderen en prille tieners. Elke doelgroep krijgt een eigen programma-blok, een eigen stijl en een uniek logo.

Niet alleen de programma's worden volledig vernieuwd, ook de wrappers van de kinderzone krijgen een andere taak. Ze presenteren niet langer vanuit de studio, maar gaan zelf op stap. Hun avonturen worden dan later in een mix van korte filmpjes op televisie getoond.

Heidi Lenaerts en Tom Gernaey, bekend van Studio Brussel zijn de nieuwe gezichten van NT van Ketnet, voor de coole tieners. Daar zullen zij het nieuwe interactieve en live-praatprogramma 'Shoot' presenteren.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

Verkiezingen in jouw gemeente:

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees