De Post heet voortaan 'bpost'

De Post verandert van naam en heet voortaan bpost (spreek uit: biepost). Met de nieuwe naam en een nieuw logo wil De Post zijn bureaucratische imago definitief afwerpen.

'Na tien jaar van interne veranderingen was het nu tijd om de verpakking te veranderen', zei ceo Johnny Thijs gisteren. De Post is klaar voor de vrijgemaakte markt vanaf volgend jaar en wil dat in de verf zetten met de naamsverandering. Het woord 'post', nog altijd de kernactiviteit van het bedrijf, wordt behouden in de naam. Daar komt een 'b' voor om aan te tonen dat het om een Belgisch bedrijf gaat. De postmarkt wordt bovendien almaar internationaler en dus is een naam die wat internationaler bekt, absoluut noodzakelijk.

Met een nieuwe naam gaat automatisch een nieuw logo gepaard. In het nieuwe logo wordt de posthoorn die we al jaren kennen, min of meer doormidden geknipt.

Het zal wel nog maanden en mogelijk zelfs jaren duren vooraleer de nieuwe naam overal in het straatbeeld opduikt. 'We zijn zuinig en gaan niet alles in één klap veranderen, maar geleidelijk in de mate dat bijvoorbeeld oude auto's en bromfietsen vervangen worden', aldus Thijs.

Alle Belgische gezinnen krijgen de komende dagen een brief in de bus waarin bpost zich profileert als 'een post die nog beter voor u zorgt'. Hoeveel de naamsverandering kost, wil Thijs niet kwijt.

Corrigeer

POPULAIRE VIDEO'S