,,Wij leerden ons dorp proeven''

Bakker Kris genomineerd voor Bakery Management Award

DE KLINGE - Bakker Kris De Munck is bij de vijf genomineerden voor de Bakery Management Award die voor de allereerste keer wordt uitgereikt op 18 april. De Award bekroont de artisanale bakker met het sterkste ondernemersschap. ,,We willen onze klanten smaken laten beleven die ze nergens anders kunnen ervaren'', zegt bakker Kris.

Warme bakker worden is niet voor iedereen weggelegd. Hard kunnen werken, creativiteit, managementvaardigheden en vakmanschap zijn vaardigheden die onontbeerlijk zijn. De inwoners van De Klinge keken verwonderd op toen Kris in 1993 op 18-jarige leeftijd een bakkerij begon in de Klingedorpstraat. Ze waren oorspronkelijk trouw aan traditionele bakkersproducten, maar daar kwam door de aanpak van Kris snel verandering in.

,,We willen onze klanten smaken laten beleven die ze nergens anders kunnen ervaren'', zegt Kris. ,,Wie in de winkel staat, moet de klanten aanzetten tot fijnproeven. Op basis van deze degustaties en klantenonderzoek passen we het assortiment aan. Op die manier kunnen we beter inspelen op de behoeften. Ons assortiment is dan ook zeer gevarieerd en uitgebreid. Naast brood en gebak kan je hier ook terecht voor aperitiefhapjes, kaasschotels, geschenk- en ontbijtmanden, dessertbuffetten, suikervrije producten, enz.''

Herbruikbare tassen

De Munck: ,,Ook de winkel zelf werd vernieuwd. Zowel de vitrine als het interieur zijn erop gericht om klanten zoveel mogelijk te laten kennismaken met het assortiment. Om extra parking voor te behouden voor de klanten werd een deel van de tuin aangelegd als parking voor het personeel en de buren. Op vraag van de klanten werd ook een bouwvallig pand naast de winkel afgebroken.'' ,,Jaarlijks organiseren we een opendeurdag om de klanten een kijkje achter de schermen te gunnen en het ambachtelijke karakter van de bakkerij te ontdekken. In januari organiseerden we een gezonde wandeling door de Klingse bossen, in samenwerking met het plaatselijke fitnesscentrum.''

,,We denken ook aan het milieu door stoffen boodschappentassen aan te bieden aan de klanten. Deze actie werd aangevuld met een spaaractie. Wie in de winkel kwam kopen met de stoffen tas kreeg een stempel en kon sparen voor een lekkere verrassing.''

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio