Gezin naar ziekenhuis na CO-intoxicatie

KORTRIJK - Een slecht functionerende waterboiler is een Turks gezin uit de Koningin Elisabethlaan 25 in Kortrijk donderdagavond bijna fataal geworden. Het werd bevangen door dampen koolstofmonoxide.

Rond zes uur donderdagavond werden Yavuz Kilic (28), zijn vrouw Yucen Melek, zoon Murat en dochter Berna onwel. De toegesnelde hulpdiensten stelden vast dat de vader er het ergst aan toe was. De man moest ter plaatse worden gereanimeerd en werd in kritieke toestand naar het AZ Sint-Jan in Brugge overgebracht. De vrouw en twee kinderen werden in een Kortrijks ziekenhuis opgenomen, maar mochten gisteren het ziekenhuis al verlaten. Ook de vader mocht gisteren opnieuw naar huis.

Door het windstille, kalme weer van de voorbije dagen waarschuwen de weerkundige diensten al enkele dagen voor CO-intoxicatie. Koolstofmonoxide is een zeer giftig gas dat ontstaat bij een slechte verbranding. Het is precies zo gevaarlijk omdat je het niet kan ruiken.

(LS)

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio