Mode

Drukker Cartamundi: 'Het is waanzin'

ANTWERPEN - Om de Pixarhype de baas te kunnen, schakelt het Turnhoutse kaartenbedrijf Cartamundi, dat de plaatjes in opdracht van Delhaize drukt, extra personeel in. 'We hebben twintig extra interim-werknemers aangeworven', zegt algemeen directeur Chris Van Doorslaer.

'Hoeveel kaarten we al hebben gedrukt, mogen we niet verklappen maar geloof ons: we zijn er constant aan het bijmaken. Het is waanzin. Zelfs mijn zoon, aan wie ik de prentjes niet zomaar mag schenken, vraagt ons om bepaalde producten te kopen om zo extra figuurtjes aan zijn collectie te kunnen toevoegen.'

Cartamundi verdubbelde zijn omzet in België. 'Al onze producten doen het goed, mede dankzij onze titel van Onderneming van het Jaar, maar de supermarktactie is de spreekwoordelijke kers op de taart.'

Ook Delhaize is aan een sterk jaar bezig, zo meldt woordvoerster Liesbeth Rogiers. 'Het tweede trimester is ons marktaandeel gegroeid. Uiteraard zit deze verzamelactie daar voor iets tussen, maar we hebben dat vooral te danken aan een sterk commercieel plan.'

Eind juli waren er al 130 miljoen speelkaarten - goed voor 26 miljoen zakjes - verdeeld. 'Pas in september maken we de balans op', verduidelijkt Liesbeth Rogiers. Dat er meer Pixarkaarten verspreid zullen worden dan de 175 miljoen stickers van de Smurfenactie vorig jaar, is zeker. Nu al is in enkele vestigingen van Delhaize de voorraad uitgeput. 'Over hoeveel winkels het gaat, weet ik niet', aldus Rogiers. 'Maar wie niets krijgt, kan met zijn kassaticket achteraf de speelkaarten ophalen.' (

cdh

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees