Welke Belinda betaalt de rekening?

Belinda Maes uit Lochristi schrok zich rot toen zij van Belgacom een achterstallige factuur van bijna 700 euro in de bus kreeg, ook al heeft ze al jaren geen telefoon meer. Ze vond de verklaring bij haar naamgenote uit Gent die al maanden geen Belgacom-facturen meer krijgt.

,,De factuur kwam van een deurwaarder'', legt Belinda Maes uit Lochristi uit. ,,Samen met de interesten en invorderingskosten moest ik een rekening betalen die was opgelopen tot bijna 700 euro. Ik zou sinds 23 september vorig jaar geen enkele factuur meer betaald hebben. Maar ik heb nooit een factuur gekregen. Sinds 2002 heb ik zelfs geen vast telefoontoestel meer.''

Belgacom kon niet meteen helpen, dus trok Belinda zelf op onderzoek. ,,Via het telefoonnummer op de factuur kwam ik bij een adres in Gent. Op het naamkaartje aan de deur las ik tot mijn grote verbazing mijn eigen naam.''

De puzzel viel meteen in elkaar. De Gentse Belinda Maes had al sinds september 2004 geen factuur van Belgacom meer ontvangen. ,,In augustus vorig jaar heb ik een ADSL-lijn laten installeren'', zegt ze. ,,Ik heb wel nooit kunnen surfen, want ik heb geen starterpakket ontvangen. Ik kreeg ook geen rekeningen in de bus. Bij Belgacom zegden ze dat de rekeningen wel verstuurd waren.''

Belinda Maes uit Lochristi diende een klacht in bij de politie. ,,Ik kan toch moeilijk de rekening betalen voor een telefoon die ik nooit gehad heb.'' Maar de Gentse Belinda wil het hoge bedrag ook niet ophoesten. ,,Ik moet toch geen rekeningen betalen die ik nooit gekregen heb?''

,,Als het om een administratieve fout gaat, moeten de extra kosten zoals de interesten en de inningskosten niet betaald worden'', zegt Belgacom-woordvoerder Jan Margot. ,,Maar iemand zal natuurlijk de openstaande rekening moeten vereffenen.'' (DIH/LDV)

Corrigeer

IN HET NIEUWS

Verkiezingen in jouw gemeente:

Meest Gelezen

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees