Supermarktketen verkoopt sinds kort ook verse vis

Colruyt noemt zijn basisproducten voortaan Everyday

Colruyt noemt zijn basisproducten voortaan Everyday

colruyt

Colruyt brengt voor het eerst een productlijn onder het eigen logo met de naam 'Everyday', basiskwaliteitsproducten aan de beste prijs.



'We willen eigenlijk aan de markt duidelijk maken dat wie een gamma Aldi- en Lidl-producten aan de beste prijs wil kopen, bij ons daarvoor aan het goede adres is', zo zegt Jean-Pierre Roelands, commercieel directeur van Colruyt. Everyday wordt gelanceerd onder het logo (en de oranje kleur) van de groep, maar onder de naam Everyday.

Het gaat om een selectie van producten voor dagelijks gebruik met een goede basiskwaliteit die telkens de goedkoopste zijn binnen hun assortiment. Bedoeling is om meer transparantie te creëren voor de klanten die het nu vaak moesten doen met de aanduiding 'Basic' over een aantal merken heen.

Voorheen zaten die 700 à 800goedkoopste producten verspreid over acht Colruyt-merken (Boxer, Jempy, Saint-Martain, Resto, Fresh, Sir, Sirikit en Yddis). Everyday start met 55producten, maar dat moeten er geleidelijk een paar honderd worden.

Het gaat om producten voor dagelijks gebruik, gaande van melk, koffie, confituur, chocolade, tot huishoudrollen en zakdoekjes. Het assortiment zal in de toekomst stap voor stap uitbreiden en is, behalve in de Colruyt-winkels, ook te vinden bij Spar en in de Okay-buurtwinkels. 'En misschien later in Frankrijk', zegt Roelands. 'De bedoeling is toch om een zeker volume te halen.' Roelands benadrukt wel dat Colruyt in de eerste plaats een specialist in het aanbieden van merkartikelen blijft.

'Het verschil is dat waar we vroeger reactief waren in het gamma basisproducten we nu een actievere gestroomlijnde aanpak hanteren, en er zelf dingen kunnen aan toevoegen die elders niet bestaan.'

Naast de nationale merken blijft Colruyt ook met merknamen per product werken, zoals Graindor voor koffie of Kelvin voor diepvriesvis. Colruyt is nu al de grootste verkoper in België van diepvriesvis. Colruyt is sinds kort gestart met de verkoop van verse vis in een aantal supermarkten. Ook daar wordt de goedkoopste prijsgarantie aangeboden. Volgens Roelands gaat het om een test die goed loopt. 'We kunnen het nog niet in alle verkooppunten aanbieden wegens plaatsgebrek, maar we zien dat een ander cliënteel deze producten koopt. We zijn tevreden.'

In verband met de actie van Delhaize, die 500 producten in prijs verlaagde, is het voor Colruyt business as usual. 'We hebben maar 20 prijzen moeten aanpassen. Onze prijzenpositie laat zich niet zo gemakkelijk uitdagen.'



Corrigeer

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees