Nathalie Thieren eerste parking-ombudsvrouw in De Panne

,,Ik ben geen politievrouw''


Inwoners van De Panne kunnen sinds 1 januari met parkingvragen en -problemen hun toevlucht nemen tot een ombudsvrouw. ,,Ik ben pas begonnen, maar kreeg toch al een twintigtal oproepen. Vooral in het hoogseizoen verwacht ik veel reactie'', stelt Nathalie Thieren.

De Panne kampt al langer dan vandaag met parkeerproblemen. ,,Mensen die daarover klachten of vragen hadden, konden nergens terecht. Nu ben ik hun aanspreekpunt'', zegt Nathalie Thieren van Vinci-park (vroeger Setex).

De ombudsvrouw belooft binnen de week een antwoord op alle vragen en zoekt een oplossing voor parkeerproblemen. Op dinsdagnamiddag is ze ook persoonlijk ter beschikking in de parkingshop aan de Duinkerkelaan.

,,De oproepen die ik tot nu kreeg -- een 20-tal -- gingen vaak over de Zeelaan. De handelaars zijn ongelukkig dat de klanten daar moeten betalen. Ze vrezen dat ze daarom wegblijven. Onterecht, vind ik. Precies het systeem van betalend parkeren zorgt ervoor dat er meer rotatie is en de parkeerruimten geregeld vrij komen, ook in de Zeelaan. Defecte parkeerautomaten komen ook al eens te berde. Over de tarieven kreeg ik nog geen klachten, in tegenstelling tot Oostende'', vertelt Nathalie Thieren.

,,Ik tracht ook steeds objectief te zijn. Ik zie mezelf vooral als verbindingspersoon tussen mijn werkgever Vinci-park en de bevolking. Ik ben geen politievrouw. De mensen weten dat ik naar hen luister en dat ik geen aanval op hun portemonee voor ogen heb'', aldus de parking-ombudsvrouw.

,,Lastige klanten? Gebeurt wel. Maar dan is de uitdaging ook groter om hen tevreden te stellen. In Oostende, waar ik al een half jaar aan de slag ben, kreeg ik ook al veel positieve reacties. In de zin van: we vinden het tof dat je er bent om ons te helpen. In het zomerseizoen verwacht ik heel veel oproepen. Zowel voor De Panne als Oostende'', aldus nog Nathalie Thieren.

  • Over de nieuwe tarieven (5 euro voor 15 minuten) en de voordelige abonnementen voor de Esplanadeparking kan men terecht in de parkingshop, Duinkerkelaan 56a in De Panne of bij Nathalie Thieren op het gratis nummer 0800-99277 of e-mail: info@vincipark.be
  • Corrigeer

    IN HET NIEUWS

    Verkiezingen in jouw gemeente:

    POPULAIRE VIDEO'S

    Het beste van Enkel voor abonnees