Gasfornuis was blijven branden

Woning gaat in vlammen op

RONSE -
Zondag omstreeks 5 uur heeft een uitslaande brand in de Jules Bordetlaan 45, ten zuiden van het stadscentrum, het woonhuis van wijkagent Rudy Hubaude in de as gelegd. Oorzaak van de brand is een gasfornuis dat blijven branden was, zo wees een branddeskundige aan.

Omdat de brandweerelevator andermaal defect was, moest Ronse de hulp inroepen van Oudenaarde om met brandladders ter plaatse te snellen.

Zwartgeblakerde muren toonden bij dageraad aan met welke hevigheid de brand heeft gewoed. De woning is onbewoonbaar en de plastic bescherming van de dakgoten is door de hevige hitte weggesmolten.

Het niet gedoofde gasvuur zette de keuken in lichterlaaie. De vlammen grepen snel om zich heen. De bewoners werden uit hun slaap gewekt door de hevige rookontwikkeling. Het gezin met twee kinderen kon tijdig ontkomen. Het Yorkshirehondje bleef in de brand.

Namens het stadsbestuur kwam eerste schepen Rudy Boudringhien ter plaatse. Hij bood het getroffen gezin Hybaude-Vandenbussche tijdelijk onderdak aan in een noodwoning. Buren en familie zorgden voor de eerste opvang. (FDV)

Corrigeer

IN HET NIEUWS

Verkiezingen in jouw gemeente:

Meest Gelezen

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees