Heylen laat de toekoms tvoorspellen

LOKEREN - De wereld is mooi. Die was ook gisteren mooi en zal nog mooier worden. Zeker ook als het op meubelen aankomt. De keuze is vaak zo groot dat de doorsnee klant niet meteen weet wat te kiezen. Meubelen Heylen weet dat, en laat een trendwatcher de toekomst voorspellen.

'De trends volgen elkaar in snel tempo op', zegt Christiane Peschen van Meubelen Heylen. 'We hebben trendwatcher Herman Konings, die in het verleden diepgaand onderzoek naar trends en veranderend consumentengedrag heeft gevoerd, gevraagd om te analyseren hoe we in de toekomst zullen omgaan.' Konings voerde dit soort onderzoeken ook uit voor ondermeer Thomas Cook, Sony, Unilever en Danone. Hij geldt internationaal als een referentie. Konings heeft de huidige en toekomstige interieurtrends bij Heylen onderzocht. Hij presenteert zijn bevindingen helemaal gratis en voor het grote publiek in alle vestigingen van Meubelen Heylen. In Lokeren doet hij dat op zaterdag 3oktober om 13uur. Om een beeld te kunnen bieden van hoe het in de toekomst wordt blikt Konings terug op de veranderingen van de afgelopen decennia. Hij voorspelt zo de trends en ontwikkelingen die we de komende jaren mogen verwachten. Zo toont hij aan hoe ons leven en onze leefwereld zullen veranderen en welke invloed dit heeft op de betekenis en de invulling van onze woonruimte. 'Wonen is immers een voortdurend experimenteren met verschillende stijlen om zo je persoonlijke en eigentijdse woonwereld te creëren.' Wat het allemaal wordt vertelt Konings zelf bij Meubelen Heylen wel. Maar hij onderstreept wel al dat iedere generatie gekenmerkt wordt door nieuwe trends die het consumentengedrag en de woonstijl bepalen. 'Vijftigers en zestigers hebben meer belangstelling en financiële middelen om zich toe te leggen op liftestyle en interieur. De huidige twintigers en dertigers daarentegen hebben door hun drukke professionele leven en het veranderende economische klimaat minder tijd, geld en ruimte. Wij leven vandaag dus anders dan onze ouders en grootouders leefden en anderss dan onze kinderen en kleinkinderen zullen leven. Ontwerpers over de hele wereld spelen hier inventief op in.' Nog volgens Herman Konings creëren de mensen hoe langer hoe meer hun eigen unieke woonwereld. Het woonwereldenconcept van Heylen is nu net gebaseerd op het combineren van stijlen tot een persoonlijke woonwereld. Aan de hand van een aantal eenvoudige vragen, kan de klant testen welk interieur met bijhorende woonwereld bij zijn eigen persoonlijkheid past. 'Aanvullend op deze service kunnen klanten vrijblijvend een beroep doen op stylistes en binnenhuisarchitecten', zeggen ze bij Meubelen Heylen. Dat bedrijf, dat al veertig jaar actief is als meubelspecialist, behoort niet voor niets tot de top vijf van de grootste meubelzaken in België. Herman Konings is licentiaat in de theoretische psychologie en zaakvoerder van het Antwerpse trend- en toekomstonderzoeksbureau Pocket Marketing/nXT. Als trendwatcher geeft hij regelmatig adviesrondes en spreekbeurten aan bedrijven en hogescholen over socio-culturele verschuivingen, trend-observaties en toekomstverwachtingen. Hij werkt ook samen met binnen- en buitenlandse onderzoekscellen en genootschappen rond trends en socio-culturele verschuivingen. Daaronder ondermeer Firstmatter in de Verenigde Staten, Headlight Vision in het verenigde Koninkrijk en de Verenigde Staten en The Future Laboratory.

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio